Organizace Studia a hodnocení fotografii 7. Členové Studia výtvarné fotografie 8. Zánik Studia výtvarné fotografie 9. Důležitost Studia a jeho přínos 10. Společné výstavy a účasti na soutěžích Studia výtvarné fotografie 11. Samostatné výstavy členů Studia výtvarné fotografie 12. Seznam použité literatury a informačních pramenů 13. Jmenný rejstřík 14. Seznam vyobrazených fotografií7 1. ÚVOD Rozhodování o tématu mé bakalářské práce byla pro mě jednoduchá volba. Bylo mi jasné, že ji chci věnovat nejznámějšímu libereckému seskupení fotografů šedesátých let, které i když působilo jen sedm roků - se stačilo zařadit do historie české výtvarné fotografie. A protože o Studiu výtvarné fotografie v Liberci skoro není nic zmapováno, stalo se toto hledání pravdy pro mne ryze badatelskou činností.
Když se přestěhoval do Jablonce nad Nisou, začal pracovat v propagaci Mezinárodních výstav skla a bižuterie. A tady se dostal blíže k fotografii, která se mu stala láskou na celý život. Oslovily ho Jizerské hory, Český Ráj a zvláště České středohoří, které fotografoval celý život a z něhož vznikla v roce 1995 stejnojmenná publikace. Věnoval ji své ženě Květě, která se jejího vydání bohužel nedočkala. Její odchod ho velice zasáhl a v jeho tvorbě se začal projevovat smutek, stal se fotografem mraků, bouří a blesků, které vyrážel fotografovat kdykoliv, kdy bylo to pravé počasí, a které mu pomáhala monitorovat meteorologická stanice na Milešovce. Spolupracoval na mnoha fotografických knihách, jeho poslední monografie fotografií české krajiny z roku 2002 je kniha s příznačným názvem Mezi nebem a zemí.
Gustav Hřebíček Styk se životem Gustav Hřebíček Lidé a sochy, 58 Gustav Hřebíček Perspektiva, 1962 Razítko s adresou Gustava Hřebíčka 5859 KABÍČEK JAN v Praze v Nitře Adresa v době působení ve Studiu: Vojanova 10, Liberec 10. Členem Studia od roku 1962 do roku Často fotografoval krajinu, která ho fascinovala a při, jejímž zaznamenáváním se snažil hledat jiné úhly pohledů. Experimentoval od klasických záběrů až po záběry textur a mikrosvěta, kdy se projevovalo jeho oko výtvarníka. Odtud také pramení jeho cyklus Kámen, který chápal nejen jako hmotu, ale hlavně jako strukturu.
A nakonec jsem dostal z Bratislavy od Beáty parte. Honza zemřel prakticky na operačním stole, po operaci mozku, měl na něm nádor, nedalo se s tím asi už nic dělat, prostě zemřel po tý operaci. Tenkrát když tady byl, tak se strašně loučil, sedl do auta a plakal a jenom mě mával a říkal ahoj a tu Moskvu mi tady nechal. No já ji teda opatruji, ani s ní nefotím (z rozhovoru ze srpna 2008). Jan Kabíček Svatebčané, 1958 Jan Kabíček Deštníky 5960 Jan Kabíček Zimní motiv, 1960 Jan Kabíček Krajina, 61 Jan Kabíček Fantaskní krajina Jan Kabíček Kouzelná zahrada z cyklu KÁMEN Jan Kabíček, Josef Sudek v SM Liberec Razítko s adresou Jana Kabíčka 6162 KALÍK MILOSLAV v Duchcově v Jablonci nad Nisou Adresa v době působení ve Studiu: Revoluční 3, Jablonec nad Nisou. Členem Studia od roku 1963 do roku Vyučil se knihkupcem, poté vystudoval Tyršův ústav tělesné výchovy v Lučanech nad Nisou a stal se učitelem tělocviku.
Ozogan 1011 S Jiřím Plátkem v jeho dílně, 2010, foto Roman Machek Jiří Bartoš ve své pracovně, 2010, foto Roman Machek 1112 2. VÝVOJ VÝTVARNÉHO UMĚNÍ PO 2. SV. VÁLCE DO ZAČÁTKU 70. LET Když se probírám pracemi členů Studia výtvarné fotografie, tak přemýšlím, jak vznikly, kdo a co ovlivnilo jejich tvůrce v době, kdy v Československu stále převládal socialistický realismus. Jak se vyvíjelo výtvarné umění po 2. světové válce v zámoří a následně v Evropě a u nás.
Ladislav Postupa nachází poetiku a symboliku v obyčejných předmětech, kterým dává jiné souvislosti. Jan Pikous se svými subjektivními snímky dokázal skvěle vcítit do světelné nálady okamžiku. Ve stejném duchu fotografovali i Vladimír Hanzl, Stanislav Hrubant a Josef Steinic. Experimenty s mnohanásobnou solarizací přivedly Jiřího Plátka až ke grafice.
Hledali nové symboly v banálních předmětech, snažili se zpřístupnění umění všem a nejen intelektuálům. 1415 Emblémem pop-artu se stala koláž Angličana Richarda Hamiltona Co vlastně dělá naše dnešní příbytky tak odlišnými a sympatickými, monumentalizované fragmenty komikových seriálů Roye Lichtensteina a v neposlední řadě Campbellova polévka Andyho Warhola. Richard Hamilton Co vlastně dělá naše dnešní příbytky tak odlišnými a sympatickými V roce 1960 vzniklo v USA hnutí Fluxus, které se poté rozšířilo do Evropy a Japonska. Představovalo tzv. akční umění, nestatické umění, které se vyjadřuje nejen v prostoru, ale svými happeningy i v čase. Vyznavači mezinárodního hnutí z celého světa spolupracovali na společných uměleckých představeních.
Výpis titulů - Internetová televize TV-MIS.cz S Československem měl živé styky již v době svých studií, Hora Sion - mše svatá (záznam z 12.10.2008 - olomoucká diecézní pouť) 51 min., od
Členem Studia od roku 1966 do roku Fotograf v divadle v Praze. Vladimír Hanzl Světlo a stín, 1966 Vladimír Hanzl Domov 66, 1966 Podpis s adresou Vladimíra Hanzla 5253 ING. HAVLAS ZDENĚK Adresa v době působení ve Studiu: Lomnice nad Popelkou. Zdeněk Havlas Za kloboukem, 54 Zdeněk Havlas Noviny Havlas Zdeněk Na rybníku, 1963 Zdeněk Havlas Minulost a dnešek, 1963 Podpis Zdeňka Havlasev 5455 HRUBANT STANISLAV Adresa v době působení ve Studiu: Leninova 21, Liberec 1. Členem Studia od roku 1966 do roku Učitel na SPŠ stavební v Liberci. Člen fotografického kroužku při ZV-ROH n.
Funka, Domu panů z Kunštátů v Brně, Státnímu okresnímu archivu v Liberci. Miladě Dománkové za pomoc při skenování fotografii z Kabinetu fotografie v Severočeském muzeu v Liberci. 2010, Institut tvůrčí fotografie FPF Slezské univerzity v Opavě6 OBSAH: 1. Úvod 2. Vývoj výtvarného umění po 2. světové válce do začátku 70. let 3. let v Československu 4. Vznik skupiny Konfrontace 5. Vznik Studia výtvarné fotografie v Liberci 6.
Boháč si na tyto podmínky netroufl a zůstal tím mimo Studio. Zakládající členy vybírala komise ve složení doc. Jána Šmoka z FAMU v Praze, A. Mašina z Krušnohorského střediska Teplice, A. Bláhy z Ústředního poradního sboru pro fotografii. Stali se jimi Jan Kabíček, Jan Pikous, Jiří Plátek a Ladislav Postupa. Další zájemci o členství museli jednou za rok předložit 15 fotografii na libovolné téma, ne starší 2 roky. Pětičlenný výbor Studia jej následně doporučil či nedoporučil a na členské schůzi se o tom hlasovalo. Podmínkou přijetí byla naprostá většina kladných hlasů.
„Trenér Jílek mě před tři čtvrtě rokem nabádal, abych tam podával kvalitní výkony a bylo vidět, že mám na první ligu. Je to odměna za moje výkony a jsem za to rád. “Už v předchozím kole v Mladé Boleslavi na sebe jako střídající hráč upozornil, když v nastaveném čase poslal do vápna poslední centr, na který si vyskočil stoper Beneš a hlavičkou srovnal. A tak proti Slavii nastoupil popáté v sezoně, podruhé od začátku. Na levém kraji jako wingback, jak se moderně říká falešnému křídlu s ofenzivními úkoly, ale jakmile je mančaft bez míče pod tlakem, zatáhne se a vytvoří pětičlennou obranu. Podobný typ hráče, fyzickou konstitucí i herním projevem, má Sigma rovněž na pravé straně v Jurajovi Chvátalovi. Jílek tak může variabilně přecházet za čtyřkové obranné řady do trojkové. „Jirka Sláma je hráč, který dokáže dobře řešit situace pod tlakem. Vnímá prostor lépe než jiní.
Přípravné zápasy 2018/2019 | Online fotbalové přenosy LIVE. Znojmo. Znojmo · 3. 7. • 15:30. Prostějov. Prostějov Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co nového se zase objevilo na Street View ·
disk časopis pro studium dramatického umění 1 červen 2002 nera a Hermana Helmera (Liberec, Jablonec nad Nisou, Brno, Pardubice, Pra- livě jednoduché a nesporné má množství různých výkladů a nabízí řadu
letech nejsilnější a izoloval nás od světového dění, tedy i kulturního, a která vedla umělce k existencionální problematice, zamyšlením se nad postavením člověka v současném světě. Mikuláš Medek Noc a den Emila Medková Vodopád 2324 Zeď byla pro Medka stejně tak důležitá jako i pro Vladimíra Boudníka. V manifestu svého nového směru bádal k objevování skvrn a škvír na starých zdech, jejich zarámováním či překreslením a poté dotvořením, získával umělecká díla, o kterých tvrdil, že otevřou vaši obrazotvornou duši.
Výtvarné vidění pocítíme v montážích Zdeňka Melichara. Petr Riedel, Karel Šípek, Karel Škopek ml. i František Vokál hledali symboly v nalezených zátiších. 3536 Zápis z členské schůze Z každé členské schůze byl vytvořen zápis s prezencí přítomných členů, programem, soupisem přijatých fotografii i s datem na příští setkání. Fotografové se scházeli nejen na pravidelných schůzkách, ale i na jiných aktivitách skupiny. Mezi povinnosti členů Studia patřila lektorská činnost, instruktáže a poradenská činnost ostatním fotokroužkům v regionu, organizování besed s odborníky fotografie, seminářů a přednášek, účast v porotě na soutěžích a také dvakrát za rok vypracování písemné zprávy o činnosti.
Zbaven zatížení jakýchkoliv pravidel, která do té doby v pojetí uměleckých děl platila, umožnila jiný netvárný pohled, který vycházel z nitra duše, a který byl příslibem něčeho nového a svobodného. Nehledat trýzeň v sobě, ale cítit s utrpením jiných se projevilo v sérii 30 obrazů s názvem Rukojmí od Jeana Fautriera. Hlavy s nejasnými tvářemi vytvořené z plastických materiálů a poté jemně přemalované.
Mluvnice součas češtiny_1 2014121.indd - ResearchGate Každý živý přirozený jazyk se vyskytuje ve své primární podobě, verze (z německého -sion); krize, fáze (z německého -se); báze
It deals with the contribution of the Studio and also with its demise. Text is richly filled with photos, which were rarely published. Key words: Liberec Photography The Liberec Creative Photography Studio History Informel4 Slezská univerzita v Opavě Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě Akademický rok: 2009/2010 Studijní program: Filmové, televizní a fotografické umění a nová média Forma: Kombinovaná Obor/komb.
STUDIO VÝTVARNÉ FOTOGRAFIE V LIBERCI - DocPlayer.cz Hlavním iniciátorem byl malíř a sochař Jan Koblasa, mezi další členy skupiny patřili například Jiří Valenta, Aleš Veselý, Zdeněk Beran a Zbyšek
Full text of "Máj" - Internet Archive »Tedy dnes přijedou chlapci,* první muž živě, s netajenou radostí hovořil. Kouknu na ni se strany a vidím, že jí oči svítí jako
Čtenářům knih naší veřejné obecni knihovny. - Scriptum.cz Jiné živé obrazy se konaly, ale jejich smysl zůstal většině Zbyšek Sión (hučí): "Jo, jo... že nejsou, co byly... už Preciosa Jablonec
Od roku 1953 až do svého důchodu pracoval jako fotograf a dokumentátor v Severočeském muzeu v Liberci, kde založil a spravoval Kabinet fotografie. Vzpomínka Jiřího Bartoše na poslední setkání s Janem Kabíčkem: Kabinet fotografie vedl Jan Kabíček a mám s ním takovou vzpomínku, dost truchlivou. Honza věděl, že já jsem vždycky toužil po nějakém větším formátu a on měl Moskvu 6x9 a já ji mám od něj díky tomu, že jednou tady zastavil ten jeho trabant, Honza s tím vyšel ven a chvíli jsme seděli, chvíli nahoře povídali a on najednou ho vytáhl a říká:, ty jsi ho vždycky chtěl a tady ho máš a nemusíš nikomu říkat, že je ode mě. On věděl, že je to s ním špatný, což já jsem samozřejmě nevěděl a on mi říká:, Hele já se stěhuji odsud, já končím a budu bydlet v Bratislavě.
Karosa, Frýdlant v Čechách Stanislav Hrubant Smutný den, 1966 Stanislav Hrubant Ve víru tance, 56 Stanislav Hrubant Zima, 1966 Stanislav Hrubant Zátiší s telefonem, 1966 Razítko Stanislava Hrubanta Razítko fotokroužku při ZV ROH n. karosa, Frýdlant v Č. 5657 HŘEBÍČEK GUSTAV zemřel Adresa v době působení ve Studiu: Sadová 4, Jablonec n. Členem Studia od roku 1962 do roku Fotografoval zejména dokument a reportáž.
Vybízel kolemjdoucí v pražských ulicích k zapojení vlastní fantazie a spolupodílení se na vytvoření takového díla. Depresivní místa jako staré továrny či staveniště se tímto novým vnímáním mohou změnit na netradiční a pozitivně naladěné galerie. Dráty, zlomené pilníky, šrouby, špony, odřezky připevňoval autogenem na pláty plechu, poté do nich ryl a ty mu pak sloužily jako matrice pro tisk originálních strukturálních grafik. Používal také techniku aktivní grafiky, kterou sám vynalezl. Je to kombinace techniky suché jehly s otisky různých materiálů a nástrojů. Vladimír Boudník Stopy materiálu, 1959 Vladimír Boudník, Aktivní grafika, 25 4. VZNIK SKUPINY KONFRONTACE Začátkem šedesátých let mladí absolventi pražské Akademie výtvarného umění uspořádali dvě neveřejné konfrontační ateliérové výstavy nazvané Konfrontace. Hlavním iniciátorem byl malíř a sochař Jan Koblasa, mezi další členy skupiny patřili například Jiří Valenta, Aleš Veselý, Zdeněk Beran a Zbyšek Sion.
FK Jablonec vs. Pjunik Jerevan živě 1.8.2019 - Evropská liga UEFA Evropská liga: Jablonec vs. Pjunik Jerevan - live stream, živý přenos. Jablonec musí v letošní sezoně znovu do předkol Evropské